Matglad med LCHF

hittarecept.se

Minutbrödet

Kategori: Bröd, Frukost, LCHF

Har ni smakat på minutbrödet? Om inte, så gör det!! Jag var själv skeptisk och det dröjde över ett år innan jag vågade testa det. Ångrar mig som tusan att jag väntade såååå för detta bröd är över ALL förväntan! Lättare bröd går inte att hitta! Så himla gott och bekvämt för dom som äter lågkolhydratskost då det inte finns något brödutbud i mataffären och man måste göra allt själv från grunden, vilket man inte alltid orkar.
 
 
Du behöver:
 
1 ägg
1 dl mandelmjöl
nypa salt
& mikrovågsugn ;)
 
Ett lätt sätt att komma ihåg det på utan ta fram receptboken är att tänka 112.
 
Vispa ihop 1 ägg och 1 dl mandelmjöl + lite salt, lägg ut smeten platt på en tallrik och mikra i 2 minuter. Finito!

KOMMENTARER:

  • Irren säger:
    2014-06-23 | 22:46:54
    Bloggadress: http://pion.blogg.se

    Tack för tipset, det ska jag prova.

    Svar: Tycker jag! :) Gott att krydda med bland annat oregano eller flingsalt :)
    Laiza

  • Irren säger:
    2014-06-24 | 22:28:32
    Bloggadress: http://pion.blogg.se

    Jag åt de till kvällsmat gott, de övriga åt varma mackor. Se min blogg.

Kommentera inlägget här: